Låna segelbåt GRATIS

07.07.2020 08:35
VBK´s segelbåt Maxi 68
Till dig som medlem finns nu möjlighet att över en dag eller några timmar låna VBK´s Maxi 68. Ett bra sätt att testa på segling eller bara "skvalpa" runt några timmar.
Båten är lättseglad men som alltid skall respekt för erfarenhet till sjöss beaktas. Ta gärna med någon erfaren familjemedlem eller kompis.

Pris: Medlemskap Varbergs Båtklubb 400 kr per år.
Var: Båtens hemmahamn är Getteröns Marina, plats H 81
Intresserad: Ta kontakt med Lennart Nilsson 070 6790276. mail: nessesas@gmail.com eller Thomas Arnesved 0725 618074 mail: tarnesved@hotmail.com.
Ni kan även ta kontakt genom Getteröns Marina (Anders) som har en nyckel.
Ansvar: Båten är försäkrad men oansvarigt nyttjande med skador som följd kan belasta nyttjaren.
Återlämning: Båtens skall vid behov tvättas av och självklart tömmas på tillhörigheter som man tagit med sig för utflykten.

Med förhoppning om att denna satsning skall ge många en härlig utflykt på sjön och kanske bli grunden för ett eget båt ägande